Vad ska vi göra kvar i Sverige? Här kan jag aldrig bli normal.

Emil Jensen förra onsdagen var himla fint. Tyvärr dog min kamera precis när jag skulle fota så har inga bilder men det kanske inte gör så mycket. Vad jag gillar med Emil är han är så grym med orden. Han får alltid till det och allt han säger är klockrent. Var kul att se att han verkar ha ett nytt band, tycker liksom det blir lite mer spännande när det är nya musiker. Han varvade låtar med långa mellansnack och mitten var det en paus. Låtarna han spelade var mestadels från nya skivan men till min stora glädje bestod extranummret av den gamla låten Maj förra året vilket var konsertens höjdpunkt. Han spelade även Så får du mig ändå vilket var fint. Hela konserten var lugn och stämningsfull och då passade det utmärkt att det var på Södra Teatern han spelade då man satt ner samtidigt.

Köpte efter spelningen nya skivan Rykten och den var väl värd pengarna. Bäst på skivan gillar jag låtarna Mörkertal och Växlande Molninghet. Finns på Spotify. Och har ni möjlighet att se honom när han turnerar i Sverige tycker jag att ni ska ta den chansen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0