Säg mig att det finns något mer, mera än IKEA soffans tystnad

Förra veckan kollade jag på Dom kallar oss artister med Annika Norlin på SVTplay. Och efter det så fick jag för mig att också se det avsnittet med Oskar Linnros. Vet inte varför men jag tyckte att det var mycket fint just det programmet om honom. Egentligen har jag bara lyssnat på Från och med du och inte riktigt gett dom andra låtarna en chans för jag har tänkt att "en bra låt kan han ju ha gjort men han var ju med i Snook och eftersom jag inte gillade just Snook så är nog inte resten av låtarna så bra".

Dagen efter vaknade jag upp med en känsla i kroppen att jag bara MÅSTE köpa Oskar Linnros skiva Vilja bli så fort som det bara var möjligt. Det dög liksom inte att lyssna på den på Spotify kände jag(har ingen aning varför jag kände just så, det hela är mycket märkligt) Och sen lyssna på skivan från början till slut. Så jag tog tunnelbanan in till stan och samtidigt som jag köpte Carl Noréns skiva köpte jag Oskars och sedan dagen efter lyssnade jag på den från början till slut och knockades. Det var så himla bra, även fast det egentligen inte är riktigt min musiksmak. Jag tankade snabbt in den på mobilen och hela följande veckan så var det nästan bara den skivan jag lyssnade på. Speciellt gillade jag hur de tre första spåren passade ihop liksom, först Genom Eld sen 25 och sist Från och med du. Den sistnämda låten blev ännu bättre när jag hade lyssnat på låtarna innan. Sedan Debut och Annie Hall fastnade jag också extra för. Vad som dock är lite trist är att ha lyssnat på den så mycket under en kort period är att jag tror jag lyssnat sönder den. För har inte alls lust att lyssna på den lika ofta längre, men det är fortfarande bra när jag väl gör det.

Så jag tycker först ni borde se Dom kallar oss artister med honom, och sedan lyssna på skivan på Spotify. Juste, i slutet av programmet gör han en mycket fin version av Genom eld, den får ni inte missa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0